Search This Blog

Monday 11 March 2013

Fröken Positiv

Fröken positiv hälsar på denna morgon. 9.30-alarmet ringde nyss och talade om att det var dags att gå upp men så länge sover inte jag,jag har faktiskt varit vaken sedan mycket tidigt imorse för sån är jag nu förtiden. När solen går upp, vill jag gå upp. Det ser så exotiskt ut utanför fönstret även om det råkar vara min gamla skolgård jag ser ut över. Det är ljuset som gör det, Africa moooode. Det är så skönt att gå upp tidigt och vara effektiv när alla andra sover, få ett litet "head start" så att säga hehe. Man får huset helt för sig själv, kan äta i lugn och ro, impulsstäda ( gjorde det imorse), skriva dagbok, läsa en bok, svara på mail, gå till gerda...
Solen skiner och trots att skitvädret återvände igår med snö och en så in i vassen stark vind så känns det ändå rätt så bra nu. Senaste veckan har varit riktigt riktigt kass to say the least  och det var svårt att försöka se ljuset i tunneln men nu känns det bättre. Alla mina gymnasiekurser är över forever, har endast roliga saker som väntar, minus högskoleprovet, minus körkortet och snart är det vår och sen sommar och sen kanske universitet och jobb och familj och bil och hus och hund och ja. LIFE
Ibland är jag riktigt bra på att få mig själv excited.

No comments:

Post a Comment