Search This Blog

Tuesday 12 February 2013

Bra dag

Idag var en sån där bra dag. Inte för att jag hade bestämt det utan för att människorna runt om mig lyste och gav energi.
Skrev och skrev imorse.Att bara få ner allt som surrar i huvudet på papper är svårt, jag hatar när ett vitt papper bländar en. Sökte information om allt möjligt; ungdomars statistik på datoranvändning, referat, citat och texter om "pälsen." Hade tusen tabs uppe samtidigt och datorn bara gnällde och jag gnällde-slutligen jag med för jag tycker fortfarande Mac är svårhanterligt, ja ni hörde rätt, Mac är svårhanterligt.
Invigde högevallsbadets rutschkanor( hur tusan stavas det ordet) med pappa och vi skrek som små barn. Upp och ner sprang vi, nästan helt ensamma på badet. Sen simmade vi några seriösa längder också men kan inte låta bli att tycka att det är rätt tråkigt. Det är känslan efteråt man simmar för.
Sedan förgyllde Vivian min dag. Vi bakade och snackade och lagade mangold crêpes som blev väldigt goda. Skype hype med germz sen och sen cyklade jag hem till mig. Det var dagen. Imorgon ska bli en effektiv dag på biblioteket hade jag tänkt.

No comments:

Post a Comment