Search This Blog

Monday 11 February 2013

Lunch på Ikea med pappa

Jag tar tillbaka att det är lätt att få bra betyg på komvux. Blä.Säger inte att jag fick dålig feedback på mitt första utkast på rapporten men Charlotte gillar att ge hård kritik.Det är jobbigt, hur får man kvinnan att förstå att jag alltid varit mvg barn i svenska? well.... genom att briljera obviously men aaah. Många " förslag" på förbättringar, kommentarer i sidofältet och gula fula markeringar här och där... Vetenskapliga rapporter är inte min starka sida i och för sig men jag satsar ändå högt.
Gårdagen var ganska jobbig, dels var jag sjuk men också för att jagvetinte. Tusen anledningar. Jag väntar fortfarande tålmodigt på TP men hen dyker inte upp.
Konstiga möten med människor får mig ur balans och det minsta lilla kan få mig att grina. Eftersom det bara är NI ( ja, ni vet vilka ni är) som läser så kan jag dela med mig av de mumsiga detaljerna.
Träffade Mathias i lördags och out of the blue så frågade han om vi kunde ses( vi har inte setts bara han och jag sedan sommaren 2011) Smsade honom på kvällen så att han förstod att det inte är en bra idé men han insisterade och sa att han aldrig haft chansen att prata ut med mig sedan jag kom hem och det tog slut mellan oss. Så på fredag får vi se vad han vill...
Solen skiner idag och bara en sådan grej lyfter humöret. Pappa kollar på sängar och kök för att ja.. Mina älskade föräldrar är som dom är. Själv sitter man och dagdrömmer och skriver detta istället för att jobba på rapporten framför mig( ja jag tog med mig skiten till Ikea )
Har inte tränat på några dagar nu och tänker att det kan påverka mitt humör. Märker att det har större påverkan på mig än vad man skulle kunna tro. Är beroende. Jag blir euforisk efter att bra spinnpass, LYCKLIG .Har träningen som katalysator för resten av livet,det har verkligen blivit en topprioritering på senare år. Läste nyss i Elle om " soul spinning" det är typ det nyaste i Hollywood, terapi i samband med träning som många kändisar/rika roar sig med.Men Gerda spinningen täcker de områdena för mig, plus så sparar man 40$/ gång. Lolz
Det viktigaste i detta inlägget har inget med vad jag skrivit ovan att göra. Nämnligen faktumet att Jag och German har varit tillsammans i exakt ett år idag.Det gör mig nästan lika ledsen som glad när jag tänker på vår Skype date ikväll.


No comments:

Post a Comment