Search This Blog

Thursday 21 February 2013

en godisbit för mycket.

Kanske blev det e godisbit för mycket eller så lider vi alla av någon okänd magsjukdom. Samarinasken är tom och mamma och pappa ligger redan båda till sängs. Toppen att vi åker i övermorgon... 
 Imorse när jag vaknade fanns det ett täcke gröt i kraniet på mig. Har inte haft så svårt att stiga upp på länge. Ni vet när man nästan blundar när man klär på sig och sminkar sig, det var en sån dag...Dygnsrytmen har blivit lite omvänd på senaste tiden och att hitta tillbaka till vanliga människo rytmen har blivit en utmaning. 
Sandra var än bättre körskolelärare än vad Anders är. Även om klockan var nio på morgonen och mina vinterkängor gjorde mig till en klumpeduns kändes det mer komfortabelt med en tjej bredvid mig i bilen. Hon förklarade på ett logiskt sätt hur jag skulle manövrera bileländet och var snabb med handbromsen när jag hade lite för kul... Fast jag är en duktig förare hittills faktiskt. Det där med krypkörning är inte riktigt min grej och man kan alltid bli bättre på att "bromsa mjukt" men jag måste säga att alla de timmar pappa och jag lagt ned på körningen har gett resultat. Hah..Tänker på engelska just nu. Ville skriva payed off but I diiiidnttttt.
 Spelade in mitt tal också, skummade igenom debattartikeln och satte igång med en retorik uppgift som går ut på att analysera Göran Perssons tal till Anna Lindh. Riktigt rörande faktiskt. 
Hamnade på Arne Berggrens spinningpass då Kouscha gått och blivit sjuk, IGEN. Inte ok. Förstod direkt vem det var som höll i passet när jag hörde dansband/schlager mixen som dunkade i högtalarna. Jag skojar inte när jag säger att minst tio personer vände om och lämnade salen när de såg att Koucha inte var där/Arne var där. Jobbigaste intensivpasset jag varit på, hands down. Med nyckel till Svanes lilla gympasal smet sedan jag, Elsa och Krill in och spelade frisbee och hoppade studsmatta. Jag kan frisbee forehand nu, deeet ni! Det var barnsligt kul.Kom hem alldeles för sent och sitter nu med lite för mycket att göra. Imorgon är planen att jag flyttar ut. Ut från Elsies lilla helvete. Operation so long sucker börjar dock inte förrän typ sju/åtta någonting så massa tid att plugga och packa innan. Och att ersätta den förbannande lampan också. Såklart.

baaaaaai room good baaaaai.

1 comment:

  1. Alltså, Hannah jag har aldrig någonsin spelat en dansbandslåt i något av mina pass och den enda schlager jag haft är Alcazar...och det var flera år sedan. Dessutom vickade jag INTE för Kousha i februari. Du har antingen drömt, eller så har du förväxlat mig med Olof Jakobsson. Han är mer åt dansbandshållet.
    ...men det var ett kul inlägg/Arne

    PS...om du vill få rätt på "gubbarna", så kan du ju komma ikväll, när jag vickar för Eva Terbrant klockan halvsju.

    ReplyDelete